لوسید موتورز | ماشین لوسید ایر – رقابتی غیرضروری با شرکتی متعلق به عربستان سعودی

اخیراً شرکت لوسید موتورز با عرضهٔ یک خودرو سدان لوکس در بازار خودروهای الکتریکی خبرساز شده است. خودرویی که مدل S تسلا در مقابل آن حرف چندانی برای گفتن ندارد.

احتمالاً کلیپ‌های تبلیغاتی آن را دیده‌اید و اگر هم ندیده‌اید، کلیپ کوتاه زیر می‌تواند شما را با آن آشنا کند:

دربارهٔ لوسید موتورز و خودرو الکتریکی لوکس لوسید ایر بسیار می‌توان گفت. از سرمایه‌گذاری سنگین عربستان سعودی در این شرکت آمریکایی تا خودرویی که با قیمت متعارف، توانایی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار را عرضه کرده و می‌تواند با یک بار شارژ حدود ۸۴۰ کیلومتر راه برود.

اما حاشیه‌ای در مورد لوسید موتورز وجود دارد که می‌تواند برای ما آموزنده باشد. لوسید موتورز را پیتر راولینسون به شرکتی تبدیل کرده است که ما امروز می‌شناسیم. این شرکت از سال ۲۰۰۷ تأسیس شده بود، اما پس از این‌که راولینسون در سال ۲۰۱۳ به آن پیوست، تحولی بزرگ را تجربه کرد و اکنون توانسته نخستین گام‌های موفق خود را در بازار خودرو بردارد.

جالب این‌جاست که پیش از این راولینسون در سال ۲۰۰۹ به عنوان مهندس ارشد تیم تسلا ملحق شده بوده و به ایلان ماسک گفته بود هر آن‌چه برای خودروهای الکتریکی انجام داده‌ای باید دور بریزی و من از صفر همه چیز را بسازم تا یک خودرو ارزشمند عرضه شود و حاصل این پیشنهاد، طراحی و عرضهٔ مدل S تسلا بود.

اما ایلان ماسک ظاهراً چندان با راولینسون مهربان نبوده یا اختیارات کافی را به او نداد و در نهایت راولینسون تسلا را به مقصد لوسید موتورز ترک کرد.

اگر چه لوسید موتورز هنوز رقیبی جوان برای تسلا است، اما بسیاری از افراد آن را رقیبی جدی می‌دانند. آن‌قدر جدی که ایلان ماسک مجبور شد ادعا کند «راولینسون هرگز مهندس طراح در تسلا نبوده است.»

نشریات بسیاری این حرف ایلان ماسک را به سخره گرفتند. خصوصاً این‌که آرشیو تمام صفحات تسلا که قبلاً راولینسون را معرفی کرده بود هنوز موجود است (+).

به نظر می‌رسد اگر ایلان ماسک کمی رفتارها و تصمیم‌های خود را تغییر می‌داد و می‌توانست عضو کلیدی‌اش را حفظ کند، امروز با یک «رقیب غیرضروری» روبه‌رو نبود.

اگر چند دقیقه وقت دارید، فرصت خوبی است تا به صفحهٔ داستان کسب و کار در متمم هم سر بزنید و یکی از مطالب را انتخاب کنید و بخوانید:

داستان کسب و کار

#صنایع جهان #صنعت خودرو #ویدئو