میوه رایگان برای کودکان | ایده‌ای زیبا اما ارزان برای فروشگاه‌ها

چند سالی است تعداد قابل توجهی از فروشگاه‌های مواد غذایی و خرده فروشی‌های بزرگ (مثلاً هم‌ردهٔ رفاه و شهروند و هایپراستار خودمان) در نقاط مختلف جهان برنامه میوه رایگان برای کودکان را اجرا می‌کنند.

به این صورت که هر کودک (معمولاً زیر ۱۲ سال) که همراه والدین به فروشگاه می‌آید، کنار درب ورودی می‌تواند میوه‌ای را از یک سبد انتخاب کرده و بردارد و داخل فروشگاه مشغول خوردن آن باشد (+/+/+/+).

این کار کودک را سرگرم کرده و تجربهٔ خرید را برای والدین لذت‌بخش‌تر می‌کند و به این شکل، ممکن است میزان وفاداری مشتریان و احتمال تکرار خرید را افزایش دهد. علاوه بر این‌ها عده‌ای حدس می‌زنند کودکان وقتی میوه می‌خورند و سیر هستند، ممکن است شوق‌شان برای اصرار به خرید خوراکی‌های مختلف (که غالباً ناسالم هستند) کمتر شود.

با وجود قیمت نسبتاً بالای میوه در کشورمان،‌ چنین اقدام‌های سادهٔ خلاقانه‌ای در مقایسه با هزینه‌های تبلیغات و برندسازی که شرکتها انجام می‌دهند، بسیار ناچیز است و جدا از سلامت‌محور بودن، نقش مثبتی در ارتقاء تصویر برند هم ایجاد کند.

میوه رایگان برای کودکان

#ایده های جالب