ارتباطات در شرایط بحران | سه اشتباه رایج که بحران را بحرانیتر میکنند
۲۲ تیر, ۱۴۰۱در شرایط بحران، سه اشتباه میتواند وضعیت را بدتر کرده و ترمیم شهرت افراد، سازمانها و دولتها را دشوارتر کند (+):
- دستاندرکاران آنقدر صبر کنند تا دیگران در حرف زدن دربارهٔ بحران از آنها پیشی بگیرند.
- دستاندرکاران نقش خود را در وقوع بحران انکار کرده و هیچ سهمی از مسئولیت را بر عهده نگیرند.
- کسانی که افراد سخنگو و مدیران بحران، نتوانند ترکیب متناسبی از «منطق» و «احساس» را در پیامها و رفتارهای خود نشان دهند.
ما در یکی از درسهای متمم، کتابی را با موضوع مدیریت بلایا و فاجعهها (Disaster Management) معرفی کرده و کمی دربارهٔ آن حرف زدهایم. آن کتاب تا حدی به این بحث مربوط است:
اصول انسانی مدیریت پس از وقوع فجایع