یو دات کام جایگزین گوگل نیست

طی روزهای اخیر سرویس جستجوی you.com به صورت گسترده در رسانه‌های جهان تبلیغ می‌شود. این سرویس که افرادی از تیم Salesforce و نیز برنامه‌ویسانی از استنفورد از آن پشتیبانی می‌کند، قرار است نخستین موتور جستجوی جهان باشد که کدهای آن به شکل کامل در دسترس است و قرار است به شکل متن باز (Open Source) توسعه پیدا کند.

این اتفاق که پس از چند دهه، یک موتور جستجوی متن باز عرضه شود، اتفاق مهمی است. اما جمله‌ای که از رسانه‌ها خواسته‌اند برای You.com تیتر بزنند (موتور جستجوی جایگزین گوگل) قطعاً با واقعیت تطبیق ندارد.

این موتور جستجو بیش از این‌که یک موتور عمومی دانش-‌محور یا Knowledge-based باشد، یک سرویس جستجوی عمل-محور یا Action-based است. به عبارت دیگر برای خرید محصولات، مقایسه‌ی آن‌ها، جستجوی رستوران‌ها و فروشگاه‌ها و خرید اپلیکیشن‌ها و کارهایی از این جنس مفید خواهد بود و صرفاً «ممکن است» در همین زمینه‌ها به رقیبی برای گوگل تبدیل شود.

به خاطر داشته باشیم که بخشی از قدرت موتورهای جستجو، مجموعه داده‌ها (Data-set)‌یی است که در اختیار دارند و آن‌چه گوگل به عنوان رفتار کاربران طی دهه‌های گذشته جمع کرده، مزیت رقابتی بی‌بدیلی است که به سادگی جایگزینی برای آن پیدا نخواهد شد.

سایت you.com روی موبایل به سادگی باز می‌شود و می‌توانید شیوه‌ی جستجوی آن را بررسی کنید. اما اگر از مرورگر کروم روی دسکتاپ استفاده می‌کنید، باید حتماً Extension این سرویس را نصب کنید.

جایگزین گوگل

به نظر می‌رسد فعلاً کسب و کارهایی که علاقه به فعالیت آنلاین در فضای وب دارند، هم‌چنان تا سال‌ها باید گوگل را به عنوان بازیگر بلامنازع بپذیرند و سئو را بر معیارهایی که گوگل می‌پسندد و توصیه می‌کند انجام دهد. بنابراین پیشنهاد ما این است که گرفتار این تب‌ها نشوید و برای خواندن درس‌های سئو در متمم وقت بگذارید:

سئو | موتورهای جستجو

#تکنولوژی