پرطرفدارترین اکانتها در هر یک از شبکه های اجتماعی

اکسیوس گزارشی از پرطرفدارترین اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه کرده کرده است (+).

بر اساس این گزارش، پرطرفدارترین اکانت در اینستاگرام، خود اکانت اینستاگرام است (با حدود ۴۴۱ میلیون فالوئر) و در فیس‌بوک هم، خود فیس‌بوک پرطرفدارترین اکانت را دارد (با حدود ۱۹۸ میلیون فالوئر).

در اینستاگرام، رونالدو (۳۶۶ میلیون فالوئر) و مسی (۲۸۱ میلیون فالوئر) رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

اما نکتهٔ کلیدی گزارش اکسیوس چیز دیگری است. این نشریه گزارش داده که اگر ده نفر اول در پلتفرم‌های مختلف را بررسی کنید، فقط سه نفر در جهان وجود دارند که توانسته‌اند هم‌زمان در لیست برتر دو یا سه شبکه اجتماعی قرار بگیرند (رونالدو، آریانا گرانده و ویل اسمیت).

این نشریه نتیجه می‌گیرد که موفق شدن و پرطرفدار بودن در یک شبکه اجتماعی نمی‌تواند موفق بودن شما در یک شبکه اجتماعی دیگر را تضمین کند. هم‌چنین پیشنهاد می‌‌کند در انتخاب شبکه اجتماعی مناسب خودتان، بیش از این‌که به قابلیت‌ها و امکانات آن شبکه‌ها فکر کنید، به این سوال فکر کنید که مخاطبان و گروه‌های مد نظر شما کدام شبکه را انتخاب کرده‌اند.

لیست اکانت‌های برتر یوتیوب، اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و تیک‌تاک را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

اکانتهای پرطرفدار شبکه های اجتماعی

همان‌طور که در درس‌های استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا گفته‌ایم، برای هر نوع حضور در شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی فضای دیجیتال، ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید که مخاطبان من چه کسانی هستند و طبیعتاً در ادامه به این فکر کنید که این مخاطبان بیشتر کجا سر می‌زنند و از چه رسانه‌هایی استفاده می‌کنند.

ما در درس پرسونا حدود ۵۰ سوال معرفی کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند پرسونای مخاطب / مشتری خود را بهتر تعریف کنید:

پرسونا چیست

#شبکه های اجتماعی #سواد دیجیتال