تغییرات ظاهر BMW در طول زمان | تغییر در عین حفظ هویت

اکانت Apex Fibers در پینترست، از علاقه‌مندان صنعت خودرو، نموداری از تغییرات چراغ‌ها و جلوی پنجرهٔ کلاس‌های مختلف BMW را در طول زمان ترسیم کرده است. این نمودار، جدا از این‌که می‌تواند برای علاقه‌مندان به صنعت خودرو و شرکت BMW جذاب باشد، نکتهٔ آموزندهٔ دیگری را هم در خود دارد.

با وجودی که طی چند دهه، ظاهر خودروهای BMW (از جمله چراغ‌ها و جلوی پنجره) کاملاً‌ تغییر کرده، هویت کلی BMW در طراحی حفظ شده است.

چراغ جلو بی ام و

اگر چه در این‌جا صرفاً با یک نماد ظاهری روبه‌رو هستیم، اما بسیاری از صاحب‌نظران، این پیوستگی در طول زمان را برای جنبه‌های دیگر هویت برند هم تعریف می‌کنند.

البته گاهی اوقات برخی برندها خود را از ریشه بازتعریف کرد‌ه‌اند (نوکیا از صنعت کاغذ و لاستیک به سمت برق و الکترونیک حرکت کرد). اما تا برندها به اجبار وادار به چنین تحولی نشوند، ترجیح می‌دهند پیوستگی هویت خود را حفظ کنند.

چون پیوستگی هویت باعث می‌شود محصولات جدید یک برند برای مشتریان آن آشنا باشند و این آشنایی هم حس اصالت را القا می‌کند و هم اعتماد و اطمینان مشتری را به محصول افزایش می‌دهد.

برندسازی | هویت برند

ما در مجموعه درس‌های برندسازی متمم، تغییر هویت بصری شیائومی را هم به عنوان یک کیس بررسی کرده‌ایم که مطالعهٔ آن می‌تواند جالب و آموزنده باشد:

آیا شیائومی در تغییر هویت بصری خود موفق بوده؟

#صنعت خودرو